تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کامبک در منامه (۱)؛  آخرین وضعیت تیم ملی قبل از سفر به بحرین

اردوی تیم ملی در کیش رو به پایان است و کاروان فوتبال ایران به زودی به سوی منامه خواهد رفت. از این پس ماجراهای تیم ملی را تحت عنوان ستونی به نام «کامبک در منامه» از دیدارنیوز دنبال کنید.

کد خبر: ۹۳۷۵۴
۱۱:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

کامبک در منامه (1)؛ آخرین وضعیت تیم ملی قبل از سفر به بحرین

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با وجود گرمای شدید خرداد ماه در جزیره کیش، ملی‌پوشان ایران آخرین مراحل اردویی خود را دنبال می‌کنند تا به زودی داغترین لحظات زندگی حرفه‌ای‌شان از راه برسد. تیم ملی ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در وضعیتی سخت و غیر قابل پیش‌بینی باید در منامه راه صعود به قطر را جست‌و‌جو کند.

چهار بازی آینده تیم ملی در پیوند با بازی‌هایی که سال ۹۸ و با حضور مارک ویلموتس انجام شد قرار خواهد گرفت در حالی که روزگار تیم و بازیکنان تفاوت بسیاری با یک سال و نیم قبل دارد. فقط سه روز تا نخستین بازی دور برگشت باقی است و تیم ملی ایران همانقدر که برای رقبا مرموز و دربسته به نظر می‌آید برای هواداران خود نیز غیر قابل پیش‌بینی است. به هر حال با وجود دعوت از تعداد زیادی از خبرنگاران به جزیره کیش، اطلاعات خاصی از وضعیت کلی تیم مخابره نشده و البته این امساک در تبیین وضعیت تاکتیکی، خود یک ضدتاکتیک مناسب به نظر می‌آید.

خبرنگاران، از صد به صفر!

هر چند تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که حضور بی‌حساب و کتاب خبرنگاران در اطراف تیم ملی، خاصه در اردو‌های فشرده و نزدیک به مسابقات عموما منجر به ایجاد حواشی دردسرساز شده، اما به هر حال فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت شمار زیادی از اهالی رسانه را به کیش دعوت کند.

تا آنجا که بررسی‌های ما نشان می‌دهد تقریبا هیچ خبرنگاری نتوانسته برای حضور در بحرین اقدام کند و به نظر می‌آید تیم ملی در معرکه منامه، تنها و بدون پشتوانه خبری قدرتمند است. ظاهرا هزینه گزاف حضور ۱۲ روزه در بحرین و البته افلاس رسانه‌های ورزشی، خبرنگاران و حتی فدراسیون فوتبال موجب این اتفاق شده و گفته می‌شود هزینه هر نفر برای پیگیری اخبار تیم ملی حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود! به این ترتیب حضور نیافتن خبرنگاران در منامه قابل فهم و قابل هضم به نظر می‌آید، اما خالی ماندن خط خبر در بحرین را باید چطور تحمل کرد؟

۲۷ ملی‌پوش

با توجه به وضعیت مربوط به شیوع کرونا و البته حساسیت مسابقات، اینکه نهایتا چند بازیکن به سوی منامه سفر خواهند کرد، سوال مهم و پرمخاطبی است. چند روز قبل اعلام شد در پایان اردوی تیم ملی در کیش، اسکوچیچ روی نام سه بازیکن خط قرمز خواهد کشید و با ۲۳ نفر به بحرین می‌رود، اما به گفته سرپرست تیم ملی، این تیم با تمام نفراتش از کیش راهی منامه خواهد شد یعنی الان که تیم ملی با دعوت از سیامک نعمتی به ۲۷ نفر رسیده، همه بازیکنان به بحرین می‌روند.

در عین حال گفته شده تیم‌های حاضر در مرحله انتخابی جام جهانی باید نهایتا تا فاصله ۷ روز تا اولین بازی‌شان، لیست ابتدایی‌شان را ثبت کرده باشند و بعد از آن، در فاصله ۹۰ دقیقه تا قبل از هر بازی این فرصت را دارند که فهرست ۲۳ بازیکن مورد نظرشان برای دیدار مربوطه را به در اختیار مسئولان برگزاری بازی قرار دهند.

البته این امکان وجود دارد که مثلا بازیکنی که نامش در فهرست ۲۳ نفره بازی با هنگ‌کنگ قرار ندارد، برای بازی دوم تیم ملی مقابل بحرین به فهرست تیم اضافه شود و به همین دلیل اسکوچیچ تصمیم گرفته تمام نفراتش را به بحرین ببرد تا بسته به شرایط بازی، بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کند.

چون رقابت‌های مقدماتی جام جهانی طوری بوده که بین هر بازی فاصله بوده و بازی‌ها تک تک انجام می‌شده، مجتمع شدن مسابقات قوانین برگزاری بازی‌ها را تغییر نداده و به همین دلیل تیم ملی می‌تواند تا ۵۰ بازیکن را هم به منامه ببرد و برای هر بازی لیست ۲۳ نفره ارائه کند. در عین حال امید نورافکن و علی کریمی که مصدومیت‌شان محرز شده ظاهرا نمی‌توانند حتی به بازی‌های آخر برسند و فرصت استفاده از آن‌ها از دست رفته است.

بازی تدارکاتی و میهمانان ویژه

تیم ملی ایران بدون برگزاری مسابقه تدارکاتی راهی بحرین می‌شود. این موضوع البته با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده و عده‌ای آن را نفی کرده و عده کمی هم معتقدند بدون بازی تدارکاتی هم تیم ملی نتیجه خواهد گرفت. واقعیت، اما این است که فقدان بازی تدارکاتی متاثر از شرایط حاکم بر فوتبال ایران بوده است. طولانی شدن مسابقات لیگ، به هم ریختگی در برنامه‌ریزی‌ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون و حضور ۴ تیم ایران در مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا را می‌توان دلایل اصلی چنین اتفاقی برشمرد هر چند که فرسوده شدن بازیکنان ملی در ماه‌های متوالی مسابقات نیز می‌تواند انجام بازی‌های تدارکاتی را بی‌اثر کند.

تیم ملی اگرچه بازی تدارکاتی در اردوی کیش برگزار نکرد، اما میزبان شخص وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال بود که برای بالا بردن روحیه بازیکنان به این جزیره سفر کردند. این که ملاقات با وزیر و رئیس چقدر می‌تواند دوپینگ روحی باشد خیلی روشن نیست، اما به هر ترتیب تنها تدارک ملی‌پوشان بوده و شاید بازیکنان نامدار و توانمند ایران از همین جلسه دوستانه هم چیز‌هایی به دست بیاورند. تیم ملی برای «کامبک» به جام جهانی به بحرین می‌رود و هر تلاش مثبتی می‌تواند به این امر کمک کند.

کامبک در منامه (1)؛ آخرین وضعیت تیم ملی قبل از سفر به بحرین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی